Alla sova Själv har jag tänt ljusen...

Söt sover lilla familjen. Alva i sin spjälsäng, den ofödde i magen och Erik på soffan (nej, han är inte utslängd. Han valde det själv pga sjukdom...) Hela dubbelsängen har jag haft för mig själv i natt. Ändå kan jag inte sova, eller är det kanske just därför?!
Så efter ett antal timmars icke-sovande, med en hjärna som bara går runt. Ni vet hur det är när man ligger å tänker på natten. Man tycker att man kommer på en massa bra och viktiga saker som man ska komma ihåg när det det blir morgon. Och efter som det är så viktiga och bra saker så kan man inte släppa det, man tänker och tänker och stackars hjärnan får aldrig somna. Jag fick nog och beslöt mig för att gå upp. Jag vet att jag sedan (om inget oförutsätt händer, vilket det i och för sig mycket väl kan göra, men jag tar risken) kan gå och lägga mig på förmiddagen och då brukar sömnen kunna bli dessto godare!!

Har tänt adventsljusen. Mumsar på några sömngåsar( oj, omedveten felskrivning. Snyggt. Menade såklart smörgåsar.) och ett glas mjölk i godan ro. Ingen som pockar på min uppmärksamhet.

Vad var det nu för viktiga saker jag grunnade på i sängen...Hm, julkort. Julklappar. Planering av julafton....Hm... Som småbarnsförälder är det ju nästan ett måste att skicka julkort på sina barn. Eller? Vi har det lilla problemet att den ena inte är så fotogenick, eftersom han/hon gömmer sig i magen och vägrar komma ut och när den väl kommer ut är kanske inte det första man gör att slänga på honom/henne en tomteluva, fota och springa till FotoQvick i Skärholmen för att framkalla julkort. Kanske får det bli färdigtryckta  Jenny Lind tomtar från Gallerix trots allt.
Ha en bra onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback