Julstress har jag inte ens hunnit tänka på

6 gånger om dagen sägs det att man ska uppdatera sin blogg om man vill att den ska vara välbesökt. HAHA! jag ligger risigt efter!
Jag vet varför: -Har inte haft tid!
Här kommer en liten story om mina senaste veckor.
Gravid är jag, i vecka 40 faktiskt. Det innebär att bebis verkligen är på väg ut. Den är färdig, ligger bara där inne å väntar på rätt tillfälle att knacka hål på hinnorna och tumla ut i stora världen.
Så för två veckor sedan tyckte jag att det var dax att säga hej då till jobbet för en tid. Vara hemma för att vila och förbereda mig på den kommande förlossningen... Åh va skönt att få ta det lugnt! Kanske hinna blogga lite, och julstöka...

Mhm...

För två veckor sedan råkade vi åka på en visning av ett radhus. Vi har ju insett att 4 personer i en tvåa känns lite trångt (I-landsproblem jag vet, men men..) Radhuset kändes helt ok. Inte tipptopp-extra-allt-vi-måste ha-det, men helt här-kan-vi-tänka-oss-att-bo-ok. Utgångspriset var rimligt, tom billigt. Innom ett par dagar insåg vi att huset höll på att bli vårt! Dagarna ägnades tillfullo (för min del) av att kolla upp allt. Hur är området? Var finns dagis? Vilken bank ger bäst bolånevilkor?Besiktning, osv... Sedan, AVTALSSKRIVNING med säljaren. Och vips så var köpet ett faktum. Då kom automatiskt steg 2: Nuvarande bostad måste säljas - SNARAST!
Mäklarkontakt, mäklarkontrakt. En stökig, överbelamrad lägenhet, fylld med leksaker och barnsängar måste förvandlas till ett fräscht, stilrent och inbjudande bostadsobjekt. Homstyling alltså. Mycket slit, och jag undrar; - Var gör man av alla saker när förrådet redan är överfullt?!! På något sätt lyckades vi. Lägenheten är fotograferad och ute till försäljning.   När som helst kan bebisen komma. När som helst kan mäklaren ringa för att ev spekulant vill se lägenheten.
Mitt i all icke-vila blir både man och barn sjuk. Kräk! (Sjukdomen alltså!) Ett barn på dryga ett och ett ett halvt år som är magsjuk genererar en del städjobb. Med magen i vädret har jag sprungit mellan skurhink och tvättstuga. Tre nätter i rad har vi väckts av ...urk... mer om det vill ni inte veta!
Och så visning av - nyvädrad - lägenhet. Och så lite förvärkar.
Hallå, när skulle jag få vila???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback